Rugvista Design Competition!
2021 Finalists - Vote and Win
NEW FORMS by Ivan Lezin
A new visual experience. Linearity, clear and marked lines, and an unexpected three-dimensional effect. Geometry is the protagonist. An irregular geometric shape with a strong and eccentric character, gives that extra touch that distinguishes this carpet from the mass. It’s the example of a carpet with a modern design for exceptional interiors
Una nuova esperienza visiva. Linearità, linee nette e marcate, e un inaspettato effetto tridimensionale. La geometria è la protagonista. Una forma geometrica irregolare con un carattere forte ed eccentrico, dà quel tocco in più che distingue dalla massa. È l’esempio di un tappeto dal design moderno per interni eccezionali.
About Ivan Lezin
I am a product designer of Russian origin, but born and grown in Kazakhstan. I studied design in Italy at Brera Academy of Fine Arts, and I currently live and work in Milan. The mix of cultures to which I belong, the places and territories where I lived or currently live, led me to use all the acquired cultural baggage to design objects that somehow give back this peculiarity. In my projects I often use geometries in which art and design meet.
Sono un product designer di origine russa, ma nato e vissuto in Kazakistan. Ho studiato design in Italia presso l’Accademia di Belle Arti di Brera e attualmente vivo e lavoro a Milano. Il mix delle culture alle quali appartengo, il luoghi e i territori dove ho vissuto o vivo attualmente, mi hanno portato a usare tutto il bagaglio culturale acquisito per disegnare degli oggetti che restituiscono in qualche modo questa peculiarità. Nei miei progetti uso molto spesso le geometrie nelle quali l’arte e il design si incontrano.